婆罗门
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ム`ア氏、「日本のメ`カ`は麻雀ゲ`ムでしか生き残れない」
vBメ`カ`
マイクロソフト
マイクロソフトのピ`タ`・ム`ア副社Lは、日本のゲ`ムI界の状rについて@くほど率直な感想を、そして先日k表した次世代ゲ`ム_kプラットフォ`ム"XNA"へのK々ならぬ自信のほどを述べた。
まずム`ア氏は、日本のデベロッパ`とパブリッシャ`について、このように述べている。『米国でNo.2であり、欧州で颐にチャレンジしている私たちのプラットフォ`ムをグロ`バルな点でuしている。そして、彼らは全世界的な野を持ってアプロ`チをしてきています。』
Aけて、何故日本のメ`カ`がXboxとともにPく必要があると感じるかについてh明した。『日本のメ`カ`は、10万本出荷される麻雀ゲ`ムでしか生き残ることができません。彼らはxk肢を持っていないのです。彼らは、私たちが今まさにXNAで解Qしたのと同じ}を持っています。ビジネスをAけるために大模なグロ`バルゲ`ムを_kする必要があります。』
さらに、日本は『基本的にはゲ`ムビジネスをk明した国』としつつも、すでにアイデアを使い果たして西洋T国にWれが出始めていると指摘。『昨年の|京ゲ`ムショウに行ったのですが、男がを持って走るというゲ`ムを15回ぐらいました。日本のメ`カ`自身がJめる造力の欠如が生まれてきています。革新的なゲ`ムを生み出すのは、西洋T国のデベロッパ`とパブリッシャ`になってきています。』と、ム`ア氏は、日本のメ`カ`にして本当に率直な意を述べている。
『私は、日本で2、3Lg程度パブリッシャ`にXNAをh明して回る旅に出ます。彼らはI手を冥菠Z迎することでしょう』と自信骸─苏Zっていたという。上の理由などを元に、XNAが日本のデベロッパ`、パブリッシャ`そしてユ`ザ`を口hき落とすためのものになると预信じている子。
ちなみに、これらはム`ア氏がGDC 2004の訾鞘訾伽郡猡韦坤、そのGDC内で表彰された"Game Developers Choice Awards"の"Game Innovation Spotlights (革新的なタイトル)"で、3本中2本が日本bのゲ`ムタイトル(「メイド イン ワリオ」と「ビュ`ティフル ジョ`」)で、3本中3本がXbox・PCでk婴丹欷皮い胜い长趣蚋钉奔婴à皮きたい。
[2004年3月31日 0r21分]
情笤: CVG
Why the head of Xbox global content believes XNA will salvage a floundering industry - full, amazingly frank comments inside
13:15 Microsoft corporate vice president Peter Moore made some surprisingly candid remarks on the state of the Japanese games industry last week, speaking to us following the world unveiling of XNA at last week's Game Developers Conference in San Jose.
Responding to a question on the reaction of Japanese developers to XNA - Microsoft's software tool package created to drive next-gen development - Moore deflected attention away from Xbox's failings in the Far East, stating: "As successful as PS2 and GameCube are on a market share basis, the Japanese market is flattening out and declining."
Moore elaborated that the big Japanese developers and publishers now "look at our platform on a global basis... They look and see we're clearly number two in the US, clearly number two and challenging hard in Europe, and they take a holistic approach."
In surprisingly frank remarks, Moore outlined why he feels it is a necessity for Japanese companies to work with Xbox, saying: "They have no choice because they can't survive on Mahjong games shipping for 100,000 people anymore - they have the same issues that we're resolving with XNA now: they need to develop large-scale global games to stay in business."
Moore also slammed what he sees as the lack of creativity in the East, believing "the nation that basically invented this business" is running out of ideas and falling behind the West:
"Last time [I was at Tokyo Game Show] I thought I saw the same game 15 times over - a guy with a sword running around. There's a lack of creative juices which they admit themselves... It's the western developers and publishers who are really driving innovation."
With this in mind, Moore firmly believes XNA is the key to wooing Japanese developers, publsihers and, ultimately, consumers, to an Xbox platform, something which has so far spectacularly failed to happen in significant numbers, despite success in the US and Europe.
Either way, Microsoft clearly believes XNA will kick-start a massive reversal in the company's fortunes, Moore predicting: "I'll be over there [Japan] in a couple of weeks doing publisher tours, talking about [XNA] - they're going to welcome it with open arms."
Bold words indeed; we'll find out soon enough if Japan is ready to take Xbox seriously the second time around. For the full Peter Moore interview, be sure to check back later this week. |
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